Zadania
Jakiego selektora użyjesz, aby zastosować styl do każdego elementu <p> na stronie?
Jaką właściwość CSS użyjesz, aby zmienić kolor tekstu elementu?
Jak w CSS zaznaczysz element o klasie menu?
Jaką właściwość użyjesz, aby ustawić kolor tła elementu na czerwony?
Jak możesz ustawić szerokość, styl i kolor obramowania w jednej deklaracji CSS?
Jak zaznaczysz element z określonym identyfikatorem, na przykład header?
Jak zmienisz kolor tekstu linku, gdy użytkownik najedzie na niego kursorem?
Jak ustalisz wielkość czcionki na 14 pikseli dla elementu?
Jak zaznaczysz linki (<a>), które mają atrybut target ustawiony na _blank?
Jak sprawisz, by wszystkie elementy <span> wewnątrz elementu <div> dziedziczyły kolor tekstu z tego <div>?
Który selektor ma wyższy priorytet: identyfikator (#id) czy klasa (.class)?
Wyjaśnij, co oznacza "kaskadowość" w kontekście CSS i jakie są trzy główne czynniki, które wpływają na rozstrzyganie konfliktów między zasadami stylów.
Ćwiczenia: https://www.w3schools.com/css/default.asp
Zadania:
Zdefiniuj pojęcia:
Box Model
Responsywność
Media Queries
Flexbox
Grid Layout
Z-Index
Wymień trzy przykłady elementów blokowych i trzy przykłady elementów liniowych w HTML.
Opisz, jak działa dziedziczenie stylów w CSS. Podaj przykład właściwości, która jest dziedziczona, i takiej, która nie jest dziedziczona.
Zadanie
Wybierz polecaną przez Ciebie stronę internetową i przeanalizuj jej wygląd i strukturę. Przedstaw, jak są zorganizowane główne sekcje strony (nagłówek, stopka, menu nawigacyjne, treść) - dlaczego właśnie ta stronę polecasz jako przykład godny naśladowania w zakresie praktycznego zastosowania CSS i HTML.
Przygotuj projekt strony głównej dla mojej działalności.
Strona powinna zawierać:
plik index.html z informacjami
plik style.css
Pliki prześlij na adres eduandsafety@gmail.com
Co oceniam: prawidłowe zastosowanie znaczników i ich atrybutów, umiejętnoś właściwego użycia selektorów, dobór elementów graficznych i jakość wykonanego projektu. Stopień zaawansowania projektu, oraz "pomysł na..." czyli innowacyjne przedstawienie zawartości - zachęcam, żeby wyjść poza własną strefę komfortu i sztampę i zrobić coś innowacyjnego.
Prace przesyłamy do 24.12.2024r. do 23:59